Mkb coaching

MKB coaching

MKB coaching

Hoe zit het met die gebieden die zo cruciaal zijn voor uw groei, maar waar u geen controle over heeft en die u moet aanpakken. Jack Canfield beschrijft in zijn boek 'The Success Principles' deze waar we eruit zien alsof we in jouw schoenen staan, en we praten over waar je actie moet ondernemen om verder te gaan dan het normale, of het voor de hand liggende.

Hij noemt dit 'onverwachte gebieden' voor groei. Dit noemen we de uitdagingen en obstakels. Er zijn bepaalde dingen waar je aan kunt werken in plaats van de voor de hand liggende dingen die speciaal voor je staan ​​- de dingen die je niet onder controle hebt en die gedaan moeten worden.

Het laatste waar we samen met jou naar kijken zijn de 'blinde vlekken'. Je zult de blinde vlekken en stilstaande gebieden zien omdat ze moeilijker te zien zijn. Micro- en kleine ondernemers hebben blinde vlekken in hun bedrijf. Meestal kennen eigenaren van micro- en kleine bedrijven de activiteiten, vaardigheden en strategieën die nodig zijn om hun bedrijf te laten groeien niet, hebben ze er niet over nagedacht of zijn ze niet bereid deze onder ogen te zien.

Marg Salvratch, een coach voor kleine bedrijven, noemt deze items 'verpest'. Jack stelt: "Directieleden, Master-Trac-managers en bedrijfseigenaren raken verpest in hun bedrijf. Als je zou kunnen zien wat er in hun bedrijf omgaat, zou je een duidelijker beeld hebben van wat ze doen, om nog maar te zwijgen van wat ze kunnen doen om verandering, of het vermogen om hun bedrijf te laten groeien."

En jij dan? Dit zijn ook de gebieden die u moet omhullen. Jack zegt dat er een scala aan strategieën en processen is. Laten we deze nu onderverdelen in twee categorieën: de strategieën en processen die onder jouw verantwoordelijkheid (jouw gebied) vallen en die moeten worden verhuurd.

Strategieën en processen die worden ingehuurd: je kunt niet overal goed in zijn, maar je kunt zeker sommige dingen heel, heel goed doen. Deze omvatten de dingen die gedaan moeten worden en bepalen wat er in uw zicht is. Maar dit zijn meestal niet de dingen waar je enthousiast van wordt. Totdat en tenzij je energiek en emotioneel geïnvesteerd bent, zul je niet geneigd zijn om overboord te gaan en nieuwe strategieën te gebruiken. In dit stadium wilt u een goede, schone kopie van uw eigen businessplan hebben. Vaak zijn we zo betrokken bij wat we moeten doen dat we minder tijd besteden aan het nadenken over wat we echt willen doen. Net als bij de blinde vlekken, moeten deze dingen worden aangepakt, zodat u een werkend, winstgevend bedrijf kunt ontwikkelen; persoonlijk en professioneel.

Nu zijn er bepaalde onderwerpen op deze lijst waar we naar kijken en proberen de blinde vlekken te vinden. Meestal gaan de blinde vlekken over geld, of ze zijn moeilijk te veranderen en sommige mensen worden tegengehouden wanneer ze worden uitgedaagd op het gebied van zelfontdekking. Deze onderwerpen, het zijn gebieden waar we naar kijken en zien wat u blokkeert, u boeit en u ervan weerhoudt om succesvol te zijn met uw bedrijf.

Dus alsjeblieft, als je met "blinde vlekken" in je bedrijf komt, begin dan direct over deze dingen na te denken en ga verder met het werk. Hier is een tip, bij dit gebied, vraag jezelf af waar je een "onderbuikgevoel" over hebt. Wat vindt u van de vrije, geheime ontwikkelingsvooruitzichten die voor u binnen uw bedrijf kunnen bestaan? Dit is een uitstekende motivator om de blinde kanten bloot te leggen. Het kan u helpen om gemakkelijk en snel oplossingen te vinden voor de problemen die uw bedrijf raken.

Als businesscoach heb ik honderdduizenden dollars-ondernemingen verpletterd zien worden door het simpele besef dat ze zich helemaal niet bezighielden met de blinde maar eervolle dingen, en dat ze niet hun hele bedrijf onder de loep namen. Laat blinde dingen je nooit tegenhouden. Met een plan kun je ervoor kiezen om de dingen in hun ware licht te zien en vast te komen zitten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.