5 manieren om een digitaal agentschap te vinden en in te huren

Digital agency

De digitale aanwezigheid van uw bedrijf is belangrijker dan ooit. Dat komt omdat de wereld is veranderd. Sociale media, instant messaging en mobiele apps hebben de interactie met klanten onmiddellijk en gemakkelijk gemaakt. Die toegang maakt het makkelijker dan ooit om uw merk koud, onpersoonlijk, of gewoon slecht te laten aanvoelen. Als u nog niet bent begonnen met nadenken over een digitale strategie, lijkt dit waarschijnlijk het slechtst mogelijke moment om te beginnen. Maar dat betekent niet dat u nog langer moet wachten. Zodra u weet wat u wilt van uw digitale bureau – en zolang u een paar extra dollars te besteden hebt – kunt u aan de slag met het vinden van het perfecte bureau voor uw behoeften.

Hiring a freelance digital agency

Als u het hele proces van het vinden van een bureau wilt overslaan en gewoon iemand wilt aannemen die uw digitale activiteiten kan overnemen, is dit misschien goed om een Digital agency  in te huren. Maar dit gaat allemaal over uitbesteden, niet over internaliseren. Je zult nog steeds een intern team moeten inhuren om je dagelijkse activiteiten uit te voeren, en ook om je merk te promoten. U zult ook een digitale strategieconsultant moeten inhuren om u te helpen uitzoeken waar u moet beginnen.

Gespecialiseerde digitale bureaus inhuren

Als u een specialiteit hebt, zoals een bepaalde branche of vertical, kunt u bureaus vinden die gespecialiseerd zijn in het werken met uw branche. U kunt ook specifieke bureaus vinden die ervaring hebben met het werken met uw type bedrijf. In het algemeen zullen de specialisten een hoger tarief vragen dan de generalisten. Als u een specialist vindt die minder rekent dan de generalisten, is de kans groot dat ze niet zo ervaren zijn.

Een intern team inhuren om uw digitale aanwezigheid op te bouwen

U kunt ook een team inhuren om te helpen een merk voor uw bedrijf op te bouwen. Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf, kunt u een persoon zich laten richten op digitale media, een ander op digitale strategie, enzovoort. Uw interne team kan ook uw digitale aanwezigheid opbouwen. Maar ze zullen in dezelfde silo’s moeten opereren die ze proberen te doorbreken.

Huur een merkconsultant of -strateeg in.

Een consultant of strateeg vragen om u te helpen bij het vinden en inhuren van een bureau is een van de beste dingen die u kunt doen. Een consultant of strateeg vragen u te helpen bij het vinden van een bureau is immers een van de beste dingen die u kunt doen.

Vraag collega’s in het MKB om advies.

Een andere optie is om uw collega’s in kleinere bedrijven te vragen. De kans is groter dat zij de gespecialiseerde kennis hebben die u nodig hebt om uw digitale aanwezigheid uit te bouwen. Nou, als u de stekker eruit wilt trekken en af wilt van de consultant of strateeg, dan hoeft dat niet. U kunt gewoon een bureau inhuren dat ervaring heeft met het werken met digitale bureaus. Zorg er wel voor dat je van tevoren je onderzoek doet.

Afsluitend:

Als u hulp wilt bij het vinden en inhuren van een bureau, is een consultant of strateeg uw beste gok. Als u liever de weg van het inhuren van een agentschap en het snijden van de kabel te gaan, zul je een beetje meer onderzoek te doen. Een goede vuistregel is om een bureau te vinden dat ervaring heeft met het werken met digitale bureaus. De beste manier om dat te doen is door onderzoek te doen. Zoek een aantal bureaus op die gespecialiseerd zijn in het werken met digitale bureaus en kijk welke diensten zij in rekening brengen. U zult er ook zeker van willen zijn dat het bureau dat u kiest ervaring heeft met het werken met digitale bureaus. Op die manier bent u er zeker van dat u de hulp krijgt die u nodig hebt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.