Hoe uw bedrijf te organiseren

Administratiekantoor Rotterdam

 

Overweegt u een toekomstige formule voor bedrijfsboekhouding te kopen? Weet u of het het antwoord zal geven dat u nodig hebt?

Na vele jaren in het bedrijfsleven ben ik altijd een voorstander geweest van bedrijfsadministratie. Wanneer ik mijn cliënten met dit probleem zie kampen, is een van de dingen die opvallen de mogelijkheid om de boekhouding van kleine ondernemingen te vereenvoudigen. Wij hebben ervoor gekozen geen software te gebruiken. De structuur van de administratie is niet zo ingewikkeld. Je moet dat kenmerk in je bedrijf handhaven en een van de dingen die je moet doen is de identiteit van de klanten opsporen. Het is veel gemakkelijker als u de Camera’s van Systeem zoals Ready Bank volgt. De enige belangrijke inspanning is het documenteren van uw standpunten en dan de beslissingen nemen.

De administratieve documenten bestaan uit: aanstellingsformulieren, c/o/s, afrekeningsformulieren, bedrijfsprofielen, onkostennota’s, factuurformulieren, achterstallige facturen en invorderingsformulieren, invulformulieren, loonformulieren, inkomensverklaringsformulieren, crediteuren- en debiteurenformulieren, inkomstenverklaringsformulieren en omzetbelastingformulieren.

Deze formulieren vormen samen een zeer goed standaard boekhoudsysteem. U kunt uw rekeningen ordenen naar uw specifieke bedrijfstak of de krediet- en controlegeschiedenis van de schulden voor uw bedrijf controleren. Dit bespaart u verspilde kosten.

Hieronder vindt u enkele eenvoudige en gemakkelijke stappen die u kunt volgen om uw administratie te organiseren.

Formulieren voor afspraken: De in dit deel besproken formulieren zijn specifieke formulieren die u van uw boekhouder krijgt voor afspraken die u met uw klanten maakt. Dit levert veel meer info op, maar het is meestal geen erg nauwkeurig formulier. Ik bel mijn klanten normaal gesproken rechtstreeks. Zorg ervoor dat u met de afspraakformulieren dagelijks rolt. U moet ook regelmatig antwoorden aan uw klanten wat geautomatiseerd en de mail. Dit zal u toelaten om zich te concentreren op de andere elementen die u helpen in uw belangrijkste functie.

Wanneer u met uw cliënten heeft, bevestig dan dagelijks en wekelijks de afspraak in uw aanvraagformulieren. Veel druk van een andere cliënt komt voor en u moet de cliënt extra tijd gunnen om uw afspraken na te komen.

Als je meer dan 5 afspraken hebt met klanten die je alleen maar willen ontmoeten dan heb je te maken met het aspect van doorverwijzingen; er is niets erger dan een afspraak maken en als de klant de tijd of data wil veranderen zal hij boos op je zijn en hij is nog steeds gepland om te betalen. Voor de meeste kleine bedrijven geldt dat als de klant niet kan komen, ik een tijd of datum opgeef die ver van het tijdstip van de afspraak zal liggen. Je ziet dat een klant altijd ontevreden is en een afspraak maakt voordat hij weggaat, daarom waren ze beiden in het groot geboekt.

Wij moeten de cliënten steeds herinneren aan de aan hen verkochte afspraken en zij kunnen die duur vragen in de vorm van betaling. En elke keer als hij in de buurt is of een cliënt op een bepaald moment bij hem in de buurt is, zeg dan dat u ervan op de hoogte bent. Een stoel tussen de cliënt en de aanbieder is een etiquette.

De volgende stap is het invullen van elk formulier met de gegevens van de cliënt. De accountant moet ook een samenvatting maken van het bedrijf van de klant. Dit zal de klant te verzekeren dat hij krijgt wat zijn geld waard was van zijn bedrijf.

Als er financiële problemen zijn, moeten wij de cliënten vragen om jaarlijkse aangiften in de vorm van een brief of in uw persoonlijk databestand.

Last but not least bestaat de lijst uit loonstrookjes. Als uw bedrijf is geregistreerd met FICA en Medicare moet u ook de loonstrookjes bijvoegen. De loonstrookjes zullen een duidelijke analyse geven van de verdiende commissies en de bedrijfsgelden die aan hem betaald zijn.

Als u deze formulieren nog niet eerder hebt gezien, zorg er dan voor dat u ze dagelijks uitvoert. U maakt een nieuwe start met uw bedrijf; het gemakkelijkste en goedkoopste hulpmiddel is uw balans.

LEES MEER : 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *